Skip to main content

puan nur isma syairah.

there's too much story i want tell. 

this my hubby.

ok. aku 21 and just married. siapa sangka aku bertemu jodoh seawal ini. siapa sangka? aku sendiri pun tak pernah sangka . aku taktahu nak start dari mana, tapi semua dalam blog ni yang tertulis tentang hati dan perasaan ni. ecewah. org tu. yup my crush. my love. my admire. he now was turn and become my hubby. yeah im very glad. very very glad. Alhamdulillah. weh!! dia dah jadi laki aku yg sah!! siapa sangka. degree belum habis. dah kahwin. Alhamdulillah. semua ni Allah yang rancang. "everything went very smooth" Alhamdulillah. semua Allah yang rancang.
           

"you cant imagine the feeling when your admire your crush your love and now he turn your hubby"


30 ogos 2014 dengan sekali lafaz aku sah menjadi isteri kepada Mohd Izzul Hazril. 

betul la kot orang kata jodoh kita ni tak jauh. sebenarnya dekat je dengan kita. banyak sangat kebetulan. betapa besarnya kuasa Tuhan. siapa sangka yang kitorang ni berjumpa dari umur lima tahun lagi. masa pakai tudung senget sampai ke telinga masa pakai anak tudung tutup semua dahi. masa tu kitorang dah memang dekat. kalau masa tu aku tahu laki aku sekolah sekali. kalaulah aku tahu. kalaulah. hahahahhahhaaha sumpah aku taktahu jadi ape. memang jodoh tu rahsia Allah. 2 tahun tau dekat "tadika pasti al-Hidayah" dekat balok tu. tapi masa tu aku tak kenal lah siapa dia ni. betapa sangatla kebetulan. tu baru cerita masa tadika. masa sekolah rendah. untuk makluman aku ni memang lasak. semua camping aku dapat join. camp dekat kem tanggo lah taman pertanianlah. dan kebanyakan kem ni dia bergabung satu daerah tu. masa sekolah rendah aku sekolah sungai karang dan izzul sekolah pelabuhan. memang jauh jarak tu. nak cerita kat sini. semua camp yang aku pergi semua dia pergi. I CANT BELIEVE THIS masa mula mula. kuasa tuhan kan. sangat kebetulan. kalau difikir balik ya Allah betapa Agungnya kuasaMu. tak sangka banyak sangat kebetulan.

ok. dah habis kat situ je cerita masa hingusan. masa sekolah menengah. dulu masa kecik memang bijak la jugak aku ni smpai boleh masuk sek sains. tapi sekarang bangang je. -.- izzul masuk airan Agama. nak jadikan ceritanya aku dapat tawaran jugak nak pergi sekolah aliran agama tu. tapi aku excited nak rasa duduk asrama. 

"kalau dulu awak terima nak masuk ihsan. dah lama awak kenal izzul tahu tak." - ibu

i was like. speechless nye. 

dan sampai lah zaman dimana habis sekolah menengah aku nak tukar aliran dari sains kepada bisnes. tertakdirlah aku mendaftar di sek men Abdul Rahman Talib atau singkatannya "SMART" . di sinila ditakdirkan aku meng"admire seorang lelaki yg kini bergelar suami kepada seorang aku sekarang ni" yela aku mengaku aku usha lah jugak mamat ni. yelah nak dekat 6 bulan naik bas skali. tunggu bas skali. lama tu. dahla admire. perhh. bahahahahahaha 9/9/2011 kau org faham fahamla tarikh apa kan. 

siapa tak gelepor admire sendiri suka kita kan? bhahahaha. k imma so happy. kalau nak cerita. gila memang bnyk sangat kenangan. dan sekarang bachelor of logistic and distribution . pun sama sama. siapa sangka. 

betapa kuasa Tuhan. Alhamdulillah. aku berjumpa pendamping yg akan sentiasa bersama dalam susah payah aku. jatuh bangun aku dekat sini. yang ada nak jadi penyokong.yg sukarela nk jadi pengajar. yang sukarela nak jadi peneman. dan yang halal.

terima kasih tuhan kurniakan ibubapa yg memahami. yg menyokong. yg sedia menolong. hanya Allah yang akan balas segala jasa kalian. terima kasih ibu abah. dan terima kasih mak ayah. semoga tuhan balas jasa kalian.tak semua indah sebab mulut manusia tak boleh nak tutup. ada yang suka ada yang tak. sebab macam macam faktor. tapi siapa sangka kuasa tuhan yang mengatur segalanya. 

terima kasih tuhan. terima kasih kalian yang mendoakan. semoga tuhan memakbulkan doa kalian.

-puan nur isma syairah.

Comments

  1. Awesome gila babe. Papepon sorry hari tu tak dapat datang. Sorry sangat. Btw congratulation sebab dah jadi isteri orang. Lepas ni cepat cepat dapat baby yg comel pulak tau Isma :*

    ReplyDelete
  2. nvm yana. and thanks for the wish. :)

    ReplyDelete

Post a Comment