5.24.2014

hati aku.

tak semua orang boleh terima cara semua orang. dan sebagai manusia aku dengan sangat terbuka hatinya menerima bahawasanya memang ada orang yang tak terima cara aku. 

entahlah. malasla cakap lebih. sebab dengan cakap macamni pon akan ada yang terasa sebenarnya. bak kata tasya seringkali. arhh boleh pergi mampos. kasarkan cara kami? kah! 

"aku rasa kau org lah ni. dengan aku aku jahanam. kahkah. nama pon membe ork?"
"cakap dari hati tanpa tapis. kahkah memberukkan sesama sendiri."

tapi kita tahu apa dalam hati masing masing. tak sentap. tak goyah. 

dan pertama kali dalam sejarah hidup kehostelan aku ini.7tahun beb. jadi macam ni. mungkin dulu masa duduk asrama dari tingkatan satu hingus meleleh nangis belakang loker. nangis sebelum tido. duduk cerita luah perasaan nangis dengan kawan. dan rasa yang sama. sebab semua sama. sama sama bangun pagi .. sama sama kene marah .. sama sama kene tengking..  sama sama bangun lewat..  sama sama sama ketar pagi pagi mandi kolah .. sama sama jalan pergi kelas ramai ramai..  sama sama melawak .. sama sama mende yang sama.. makanan pun sama.. minum pun sama ..sedih pun sama .. semua sama sama dan hati perasaan dah jadi sama. takde pulak yang nak sentap berbagai. ada. tipulah kalau yg takde. tapi rasa nak sama sama takpernah mati tak pernah hilang. tapi sekarang aku takde rasa rasa tu. untuk sem ni. dah mati rasa nak sama sama tu. MATI. 

rindu masa dekat SMART rindu masa dekat SEMSAS

dan KERANA tersangat banyak mende yang dah terus lenyapkan perasaan nak sama sama tu dekat uni ni. dah takde. dengan orang sama. sama sama itu tiada.betul betul takde. mungkin hati aku diajar untuk itu. kering. tapi mungkin dengan sem depan lain. Allah dah takdirkan. 
dan aku belajar 

belajar gembira dalam ada yang duka.

terima kasih sahabat,
azie, tasya,
terima kasih penahan jatuh,
izzul hazril.


terima kasih.
yg jadi penghibur.



No comments:

Post a Comment