11.11.2013


arh lamanye tak update. segala banyak sangat menda yang nak dicerita takterluah. arh sebab aku bukan yang jenis senang bercerita. aku rasa tak semua yang kalau dicerita memberi kesan. aku lagi senang jadi pendengar cerita bukan pencerita cerita. kau tahu yang tak semua menda juga boleh dicerita. aku rindu tukang dengar cerita aku. kita tak macam dulu ye tak? tapi lebih dari dulu. tu yang aku tahu. sebab tujuan kita bukan nak hubungan yang kat atas dunia ni je. nak sampai syurga. kalau nak yang kekal sampai bila bila mana boleh main main. mana boleh buat suka suka macam buku novel cinta. sebab yang kat atas tu yang beri Redha yang beri Berkat. dah tak rasa macam masa muda muda dulu yang nak buat cerita cinta berkepit segala. text 24 hour. terima kasih tunjuk jalan. tolong doakan kekuatan. kita sama. rasa yang serupa.

aku dah tak fikir nak main main. kau yang aku jumpa macam Allah nak bagitahu kalau kau tak jaga dia betul betul kau yang rugi. kau yang aku dapat macam dah terlalu baik sangat. kau yang aku ada sampai aku tak mampu nak tengok orang lain pun. dah tak mampu nak rasa main main jugak. kau yang aku ada sampai aku rasa dah taknak jumpa yang lain jugak. tak terasa yang orang lain mampu nak buat aku rasa macam apa kau boleh buat aku rasa.

 mungkin orang yang baca rasa yang "ekeleh isma, poyo! ekeleh isma ni... ntah ape ape" kalu dicerita orang akan fikir macam tu. aku taktahu. orang yang aku taktahu apa isi hati dalam hati. taknak tahu. taknak ambil tahu.

banyak dah dosa. tu yang aku boleh cerita. tu yang aku tahu. tu jugak yang kau beritahu. tapi aku tak mampu nak cerita sebab orang fikir lain dan aku berfikiran lain. mana mampu nak dicerita. nanti kalau dicerita orang pulak yang memberi cerita. sebab aku bukan baik. nak jadi baik tu bukan senang. sebab syurga tu manis. dalam jalan yang lalui nak jadi baik tu sangat lah banyak perkara yang aku kena betulkan. kena baiki. kena kuat.

strong me. keep calm and move on

kau kuat sebabtu jalan kau lain dari orang lain. kau mampu sebab tu ujian datang. kau tak tahu ada orang yang lagi susah dari kau. kau tahu kan? kalau nak dapat yang kekal bukan datang bergolek. jalan dia tak straight. kau tahu kan yang jalan yang betul tu tak senang langsung nak lalui sebab berjuang memang pahit. syurga tu manis. kalau nak jadi baik bukan sikit pedih yang kau rasa. sebab sampai mati pun belum tentu kau baik. mungkin orang rasa kau baik. tapi Allah? bye.


No comments:

Post a Comment