9.29.2013

luahan dari perantauan.

ezul dan azie teman luah rasa. berjuang sama sama. susah sama sama senang sama sama.
hai, macam mana aku sekarang? dah sambung degree. masih sangat sangat baru melalui rasa macam ni. masih lagi orang yang sangat sangat lah kene belajar sangat sangat banyak mende baru.

dah nak masuk sebulan aku tercampak dekat negeri orang ni. nak sebut sebulan memang nampak macam senang. walau umur dah dua puluh tapi homesick rasa nak balik tu tersangat lah ada. tak kan hilang. dulu pun duduk asrama lima tahun boleh je survive. haih makin besar makin liat mungkin. dulu kecik kecik balik umah pun tiga minggu sekali. ibu datang tiap tiap minggu bagi makanan. bawak lauk makan dekat bawah sama sama. 

ibu, sekarang kakak dah besar kan? dah boleh belajar jauh jauh kan? *mlaysia lagi padahal*  dah boleh tahu mana baik mana tak baikkan? dah tau nak jaga diri jugak. dah tahu nak rasa macam macam jugak. dan  ini adalah first time kakak memang betul2 berjauhan dengan ibu abah terchenta. huh. tolonglah cepat perasaan ni ter imunisasi. seksa tak tahu tahap apa. rindu adik adik. cuti 9 bulan lepas STPM memang betul2 buat kakak cukup cukup rasa nak berlari balik tiap tiap malam kalau mampu mungkin. *luahan hati yang tersimpan tak mampu nak cerita dekat ibu k* *nangis*

rindu nye rindu nye :'(

eja : kau tak homesick sebab ezul ada dekat dgn kau. kau takde lah rasa nak balik sangat kan?
aku : eja, dia tak bagi perasaan tu hilang sikit pun. 
eja : tapi cuba kau bayang dia lagi jauh dari kau?
aku : aah kan. mesti lagi seksa. --"

*nasib baik jugak ada azie. azie je kalau nak nangis ada teman pun. nak usik azie je, nak buat azie nangis sesama, nak tgk azie nagis.nak cakap lepak bahasa ibunda pahang pun dgn azie je.nak rindu makan ikan degan azie je.nak luah rasa mencarut sama sama pun azie je. nak balik susah senang sesama dengan zie je. k hahahahaha i love you arh aziroh. sobsob*


mungkin, tapi perasaan homesick tu tetap melekat. sebabnya aku dah pergi short vacation. lepak tepi pantai batu buruk yang rasanya lebih kurang dengan lepak kat TC tu aku boleh rasa leleh nak balik rumah apekehal. dah kenapa aku makin kuat leleh nye kat sini? bagi petunjuk yang aku memang manja tahap konon konon katang sendiri mungkin. haihhhhh 

dan dari tempoh aku menulis ni lebih kurang dua minggu je lagi aku nak balik rumah. isma syairah . semua orang rasa yang sama je. sila sabar banyak banyak.

No comments:

Post a Comment