Skip to main content

aku dan kembalinya aku

assalamualaikum. selawat dan junjungan ke atas Nabi Muhammad junjungan. salam maulidur rasul.

"terasa masa berlalu dengan sangat pantas. dah banyak sejarah besar dalam hidup yang sebelum ini direkod kemas telah berlalu pergi. dan kini aku sudah bergelar gadis 20-an. ehemmmm namum begitu masih terdengar suara sinis picisan dan senda gurauan tidak mempercayai kini aku sudah betul betul anak dara pingitan inche Samsudin. jika bermain teka taki tentang umur mestilah aku masih lagi dalam lingkungan budak hingusan f3. takpun yg masih logic f5 dan jarang sekali yang tepat meneka umurku. adakah itu satu kebanggaan? aku pun tidak tahu ape yg harus kuungkapkan tentang rasa itu." -enough being so sarcartic

betul betul dan banyak yg berlaku. betul banyak yg ajar aku menjadi dewasa, betul masa yg berlalu mengajar aku untuk menjadi lebih baik. berfikir lebih jauh. dan berfikir aku dah nakin tua dan singkat masa kat dunia ni.

sungguh aku rindu.-2012
5 dec 2012, aku dan rakan seperjuanganku (seperti diatas dan yg terlibat) tamat bertempur. Alhamdulillah. syukur semua selamat menjawab doakan kami berjaya aminnn aminnn.

selepas itu murah rezeki Allah beri. Alhamdulillah diizin tuhan dapat menabur bakti pada sekolah.walau hanya si AKAK KOOP *mandat title besar tu* T.T

15.1.2013 al-Fatihah. tokwan dijemputNya. rasa lagi sedih terkilan tak dapat jaga tokwan dekat hospital macam sebelum ni. semoga tokwan bersama kalangan yg soleh dan solehah disana aminnn. dan kini aku dah takde dua dua nenek perempuan. semoga kalian dirahmati. amiinnnnnnn.

 last but not least *picisan aku malam ni. sila abaikan dan teruskan bacaan.
*sambil tutup muka* aku takutttt. Ya Allah berilah keampunan kepada hambaMu ini. berilah kami kekuatan untuk menempuh "hari" yang nak tiba tu nanti. takut subhanallahh.. semoga dipermudah segala urusan aku dan kamu. amiiinnn amiiiinnnnnn. semoga aku dan kamu (si pembaca coret) jumpa di menara yg kita nk gapai nak daki tu nanti. amiinnn amiiinnn ya Allah amiinnnnnn...



"typical. bila yg dah takde depan mata tu baru rasa berharga. rasa rindu rasa ingin bersama. bila yg depan mata kadang kadang tak dihargai. aku rindu mereka. mereka yang melakar warna seri warna warni dulu. rindu akan kenangan yg takkan dpt putar balik masa dan saat itu. fact. harap ukhuwah terjalin tak putus dengan redhaNya."

Comments