Skip to main content

rumah kne pecah.

giler sangat sangat dah aku rase. baru aku tahu macam mne rase bile rumah kne pecah masuk. tak dapat nak describe ape perasaan. dan akulah orang yg sedar kejadian itu terjadi. trauma.trauma.trauma. lagi dasyat rase dia dari mase orang indon pecah masuk dorm sebanyak dua kali mase 2010 haritu.

aku sedar kol 3lbey sebab sakit pinggang yg teramat sangat sangat. pastu aku amek fon tgk baru 3.34pagi. angin yang sangt kencang membuat kan aku rae sangat sangat sejuk. punca angin masuk dari ruang udara hujung kaki aku. erh?! aku terperasan apsal pintu bilik tertolak dari dalam rumah padahal ia terletak di hujung kepala aku manakala angin masuk dari hujung kaki aku?! aku pon dengan mata yang rabun ni pergila merenung sape la yang tak tido lagi. biasenye adek aku yg buat giler macam tu. dah penat aku pon mengiring. then apsal tingkap bilik aku terbukak?!!!! 


dah sah. aku pon berlari lock pintu bilik dan tutup tingkap bilik. gilerla aku call mak bapak adek sme x angkat. huh. xtahula bpe ratus kli ayat kursi aku bce dan macam tunggang terbalik ntah btol ke tak!! aku menjerit panggil ibu dari dlm bilik ternyata sia sia. pastu boleh pulak macam ade suare pelik mintak tolong dri blakang umah. btol btol nak giler. heh :'P aku tak nanges! aku mmg blur xtahu nk wat ape dan lembik dah kaki ni! aku tekad bukak sikit pintu. lau nk jadi ape jadila! then aku panggil ibu dengan sekuat hati. barulah dengar! nampak je muke ibu aku barula aku #ternanges. HAHA macam nanges zaman dulu pulak. tahujela dulu nanges x cover dah!

berakhir episod aku keseorangan. takut la aku tersyok sendiri. aku pon cakap. "ibu... kakak dgr bunyi pelik kat blakang umah.... " dalam tangisan takut teramat. "dah awk pergi tengok ke?" tengok daritingkap nako dlm bilikla. xde pape pon. "erh, dah sape bukak pintu dapor tu?" aku ternanges lagi kuat. hahahhaha lawak kan?! damn cuak! then ayah aku bgn dan pergi menjelajah sekeliling dengan berteman parang. namun xdepape pon. huhu.btw dalam bilik mereka. IBU ADA ABAH. danial ada danish darimi dan mereka lelaki. aku? sorang dan xde sape sape dan perempuan. :'/

alhamdulillah sangat sangat. xkne ikat. aku xjadi pape. btw. perkataan nasib baik itu selalu ada! nasib baik duit dlm dompet abah skit dan ada simpan dlm bilik. nasib baek dia mmg niat nk mencuri jer. x de niat rogol bunuh and so whatever. NASIB BAEK kan henset ngan duit dan lesen dan segala barang dlm dompet je yang hilang bukan nyawa! *sigh



#mase indon masuk dorm dlu ada ramai ramai. walaupon mmg tujuan dia nak merogol. damn.boleh jugak dia jage saye saye jage dia. dia berani saya kurang. dah kalau memang sorang sorang mmg Allah bagi kekuatan lah :') #ape yang jadi ada hikmahnya :')
syukurlah.Alhamdulillah

Comments

Post a Comment