Skip to main content

hati kacau bila?

errr. errr minggu susah hati sakitjiwa dah kembali dalam hidup!
dah setahun x masuk exam rase cam beku betol nk study ni!
err, seronok pulak tu cikgu suke hati jiwa dan perasaan dia jer
"perhatian kepada pelajar enam bawah, peperiksaan anda diawalkan kepada 3 oktober,bukan lagi pada 10 oktober seperti yang dimaklumkan sebelum ini"

aaaaaarrrrgghhhhh sweeetnyer cikgu aanauncement tu! sukenyesukenyer! fuack mann! hahah

okeh perumpamaan pada hari ini!

study ekonomi : (mikro) okeyla boleh lah nk blah! stakat keluk tunggang langgang tu, emm boleh tahanlah,,
anjal tak anjal kekiri terkesot ke depan ke ke kiri ke belakang, ikot suke kaulah keluk!
(makro) errr ni formula ke hape ni?! haha! meletop la kepale aku jap lagi! 
macam mne nak hapal semua ni ohuii!
sebagai contoh:

Yb = Yl - Bl
maka, KNK = KDNK  + Yb
atau KDNK = KNK -Yb

xpon contoh yang lagi kompleks seperti 

bunga bersih = bunga kasar- bunga ats pinjaman kerajaan- bunga atas pinjaman pengguna

hah! berbunga bungalah aku nanti! huh,, kalau study pastu ati tibe2 tu shahid aku! hahahha
err padahal lau studybetol betol jadi senang jerk mende ni! saje jerk aku nk meng hyperbola kan keadaan! haha nmpk sikit cam giler komplek. er tapi kompleks itu ekonoi lah!
hah! bahasa aku macam translit india ke melayu dah! biaqpi la!

perumpamaan kedua pada hari ini

pengajian am kertas 1 : heh! stakat bace kau hapelah sangt! nanti aku jawab bulat2 jugak! kacanglah! okeh pa1 jgn study! muahahahah 
err, riaknye aku! hehe jawab bulat2 la katekan! 
pengajian am kertas 2 : heh lagilah kacang! macam jawab kertas karangan time pmr dolu! ahhahahah
pastu nk buat2 graf! alahai, sambil gigit kuku jerk!
"haha nk sedapkan hati lah katekan! ohoi pengajian am ni ingt senang ke? kalau kantoi tak masok uni aku nanti! heh ape2 ape pon! pa takla sekompleks ekonomi! yeah! semangt semangt!
tolonglah aku boleh buat pa ni! huhuh :'(

perumapamaan ke 3

sejarah malaysia: heh?! sejarah? ape tu? errr errr SYNTAX ERROR
sejarah tamadun dunia: errrrr aku takbace errr aku tak tahu ape2 hahaha errragak2 aku nkjawab ape? errr 
nasib kau lah! -,-
biarkan ia datang dan berlalu itulah sejarah namenyer!
kritikal dah nie

perumpamaan yang terakhir 

pengajian perniagaan kertas 2 : hah! pp2 kau agak2 macam senang kan?! setakat dua tajuk jer kot! keusahawanan dan koperasi! hei cikgu cakap bace jerk! hapal! kompem dapat jawab! senangkan?!
(dia ingt ak ni komputer bley senang2 nk save dlm otak, uhuii muntah darah la nanti)
pegajian perniagaan kertas 1 : hah! same jerk konsep ngan pp2 tadi tu! mmg senang, jawab jerk! goreng jerk sampai hangus sampai hitam sampai hangit!
selagi boleh goreng goreng! 
(menghyperbolakan dr kate2 cikgu azhar)


hadus hadus hadus
kacau nyer jiwa kacau nyer hati!
hah!! yerla macam kau sorangkan nk amek exam! study lah! study!
dapatpahala lah study tu! dapat pahale,
niat kerana Allah isma syairah
heiisss, huuiisshhh,
belajarlah! belajarlah!


kata kata semangt yg disemat dalam hati : 

abah  : kakak,belajarla betol betol tau! nnti boleh abah  pinjam kereta kakak! kakak beli lah walkswagen tu! dapatlah abah merase tumpang bawak kerete tu! nk harapkan abah, mmg dah x larat da nk beli, harapkan anak2 jerla!  

hmm walau kate kate tu tak diucapkan dalam ape ape nada! aku tahu itummg harapan dia! ahoii mak bapak mne xnk anak dorang senang nnt! 
so, sebagai anak! weh belaja lah betol2!
nanti bila dah besar boleh bayar bali duit dorang yg sara kite dri kecik sampai dah jadi orang ni!

so! nur isma syairah binti samsudin! sila belajar bersungguh sungguh!
bila maen, maen sungguh sungguh
bila flirt sila flirt dgn bersungguh juga!
heheh semua perkara dala hidup perlu dilakukan dgn bersungguh sungguh!


tamat.


bukan senang nak jadi senang
bukan susah nak jadi susah!
bersusah susahlah dahulu untuk bersenang senang di hari kemudian.

#catatat panjang untuk diri.
untuk sedapkan hati kacau.
isma syairah




Comments