Skip to main content

bersyukur :)

dear myself, everytime u take a step in urlife u have  learnt something from it. everyday u did the same things but in the next day while u doing the same thing, u have leart about another things.  isma syairah kau jugak tahu orang lain lalui hari yang lagi susah dari ape yang ko lalui. thanks God because u just need to face it just for a while. (penat melalut bi)
tapi sedih sebab bila tengok budak setahun jagung dah kene berhimpit himpit dalam bas. sedih bile tengok ramai lagi orang yang lagi susah dari kau. aku tak pernah rase naek bas ramai ramai satu family! ini bukan kelaka. ada orang takde kenderaan terpakse berderet ank kecik bawak nek bas berhimpit bersesak. bersyukur sebab atok aku, nenek aku tak payah susah susah berebut naek bas, berdiri lame lame, bertolak sane sini. sedih sangt! sedih tengok baby tak reti bercakap pon lagi, ntah baru berape bulan, berpeloh neak bas. menangis nangis kepanasan. aku jugak tengok macam macam ragam manusia. ada yang kaye, miskin, sederhana hmm hari  hari aku tengok orang yang lebih susah dari aku, buat aku bersyukur dengan ape yang aku ada.

Comments