Skip to main content

dulu........


We'll be miles apart. I'll keep you deep inside. You're always in my heart. A new life to start. I may be leaving, but you're always in my heart.

assalamualaikum.
di petang yang sgt terase kemalasannye ini. bertambah tambah lagi dgn tahap kepanasan yang teramat.. teringat waktu zaman aku kecik-kecik dulu. tak kira hari panas ke gelap ke.. hari sabtu ahad jgn harap ada kat dlm rumah. lau x pergi parit pegi sungai belakang umah. haha! zaman dulu mane mewah macam zaman adik adik ak sekarang. nak kua rumah pon x boleh. nak kua tggu ptg. tapi, mase zaman aku dulu xde pulak ibu aku nak pggil2. seingat akulah.. sampai satu hari tu, lepas jer main, aku naek umah wan aku dahaga berlari main tak ingat dunia. selambe jer kene sound "dah rupe anak keling jerk hangus maen panas." mase doludolu heh tak keysah pon~ haha tapi zaman dah bsr ni ada otak la jugak nak pikir. woih muka burn! mne boleh! wahahaha. tapi zamn tu aku taraf org bawahan kot. yerlah, ak maen ngan pakcik2 aku. hoho!erh aku xmaen la kawen2 aku maen nyorok2, dlm semak,tepi sungai,blakang umah, ceh budak2 sekarang mne ada nak maen cenggitu! lau ada pon komfem kne marah! padan muke! lagi, aku pergi mancing, erh. dapat ikan tahu! tapi, ape ke senak sgt! dpt ikan tapi bergegarjerk joran tu, teros lepas joran dan lari. hahaha ceh, kne sound kot mase tu, then. dgn pantas pakcik aku tak ingt arh sape, pergi naikkan ikan tu. wahhh. dpt ikan keli..

dulu jugak pakai joran buluh jerk.. dah berkurun lebih 10tahun ak tak tgk joran tu. lame tu beb. dlu mase umur aku 8 tak pon 9 tahun,, wahh best kot. tapi zaman sekarang, cehhh duduk umah, borink maen ps. x adventure kot. hahah xley nak ckp ape jugak zaman makin maju~ pernah jugak maen masak2.sape x pernah tu hilang 1 nikmat hidup. yeke? hahah ada yg maen pakai mainan masak2 tu, ada jugak maen pakai tempurung kelapa, campur tanah campor air, kacau2.. dan ape yg akan terjadi pastu dlm tempurung yg dicampur air dan tanah tu? mende tanah yg direactkan dgn air paip tu akan menggelembung! erh, yerla,,, pastu buang jerk kot. aku pon ingat2 lupe. pernah jugak amek ubi kayu, bakar. makan pahit rase die. hahah tapi, ada satu kali tu, aku maen masak2 tak silap 3 orang jerk. zakiah, aku, ngan eri~ aah 3 org kot x pon aku ngan eri jerk~ punyer lah xde otak mase tu, aku xtau ape dialog mse tu. tapi aku ingt lagi, aku dgn yakinnyer mengunyah daun keladi yg bru kitorang petik sayur r konon2 wadepak aku pikir mase tu! gila. gatal siot lidah. pastu menjerit jerit lah aku kegatalan. hahahha memori masak2~ pasl pokok keladi, aku jugak pernah kerat batang keladi pstikan same saiz tau! pastu, amek lidi, amek jerk dr penyapu lidi tu. dan selepas itu, cucuk lidi tu msukkan ke dlm hujung2 setiap batang keladi tu. JENG JENG JENG! jadilah rakit! hahah rakit kecil yg comel lalu dilepaskan dlm sungai. tapi, kalau xde ikot org x jadik jugak. nilah, dulu aku maen dgn pakcik2 aku. seme mainan pon ganazzz jerk seme! hahah. 

eih, kat sini arh dulu selalu maen, haha


bnyk giler sejarah bawah jambatan nieh :'( hoho

dulu, x keysah pon redah air nieh! tapi skunk. cehhh jgn harap! muahahah

pernah jugak kne miang buluh satu badan! awwww~ sakit kot! haha

dulu aku PERNAH main dlm nie. tapi x sampai tahap mandi arh! tu gilo. basah2 seluar jerk la

hmmmm~ nostalgic giler babeng kot! :'(
sekarang semua jauh2 study+kerja haha sedihla pulak, semua orang ada pengalaman masa kecik masing2 dan ini sebahagina dari pengalaman yg aku rase. wahhh. i was missing my past time really bad lor. sobsob nages jap! hahah eit tpi dlm hati jerk cry2 tu!hmmm. tak tahu dah nak cerita sal mainan ape plak. pasal maen bedil,jadik mangsa kne tembak jerk huh!, maen daun terop dan denda2 yg bengong, maen bunga api time raye, tgk org letopkan katakkejam giler babeng!,bakar dawai basuh pinggantpi skunk xtau r ada ke tak tapilau pusingkan sgt lawo!, maen ape lagi erh? ntah x ingat dah~ hahha 

tenks my uncle! lau xde anda kalian~ hahah aku pon  xtau bley dpt x rse maen seme mnde tu. tapi, dulu biase r. cucu awl2 an(i'm the third). pakcik2 pon xde r bsr sgt stakat tua empat lima tahun. haha time tu, cucu pempuan ada 3 org jerk, tapi along da bsr mse tu tggl ak ngan kiki jerk sebaye, die tua 6 bulan. tpi kire laen tahun lah (belah mak). hahah maen ngan seme laki. awwwwww~ hahah sgt best. it cant be describe using words.

sekian sgt rase terlalu melampau ak mengigau. daaaa~


Comments